Policy för personuppgifts hantering i Assistansproffsen i Sverige AB och AP Omvårdnadsgruppen.
- Personuppgifter från brukare, kunder, anställda och leverantörer tas in i syfte att användas vid hantering i datasystem, lönesystem och rapportering av tider till försäkringskassa samt kommuner och skatteverket och andra myndigheter.
- Berörd personal, brukare och kunder samt leverantörer informeras om hur vi hanterar uppgifterna.
- Vi lagrar uppgifterna i våra datasystem, Crona lön, Ai Ai ,Viva ,och Excel filer som sparas i serverlösning.
- De ackrediterade för att hantera uppgifterna är den personal som handhar systemen i Assistansproffsen i Sverige AB och A P Hemtjänstgruppen. Särskild tystnadsplikt finns för personalen som handhar uppgifterna.
- Om man vill att uppgifterna ändras eller tas bort efter avslutat samarbete meddelar man i första hand företaget. Uppgifterna kommer att tas bort när de inte längre är aktuella för redovisning och rapportering. Uppgifterna lagras i pappersform i dokumentförvaring på företagen.
- Rättelse av felaktiga personuppgifter kanske genom begäran till företaget. Om begäran sker elektroniskt ska informationen också lämnas ut elektroniskt. Klagomål kan lämnas till datainspektionen.se
- E post:
- Denna information finns på Assistansproffsens och AP Omvårdnadsgruppen hemsida.
- Upplysnings om var informationen finns (länk till hemsidan)till brukare i Assistansproffsen AB ska finnas i uppdragsavtalet som signeras.
- Upplysning om var informationen finns ges till kunder i AP Omvårdnadsgruppen.
- Upplysning om var information finns (länk till hemsidan) personal skall finnas i anställnings avtal.